КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Кагарлицька районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України

  • Форма входу


    Календар
    «  Вересень 2013  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30

    Пошук

    Архів записів

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 18.11.2018, 23:50

    Головна » 2013 » Вересень » 11 » Тайм-менеджмент вчителя
    15:06
    Тайм-менеджмент вчителя
    Усім відома проблема колосального браку вільного часу педагогів. Перевірка робочих, контрольних зошитів, а відповідно до предмета викладання ще й словників, контурних карт, лабораторних робіт, креслень, рефератів, а також широко розповсюджених друкованих зошитів з індивідуальними завданнями, самостійними роботами на декілька варіантів, плюс поточні перевірочні роботи, міні-зрізи знань, аркуші з тестовими відповідями типу 1. А; 2. Д.; 3. В… Це ще тільки самісінький шпиль айсберга щоденних турбот учителя, який визначається в низці зобов’язань коротко – перевірка зошитів

    Як виконати всі важливі справи вчасно? За що хапатися у першу чергу? Як ефективно спланувати свій час, щоб у житті залишалося місце на захоплення, відпочинок, заняття спортом, хобі? А найголовніше – на особисте життя, на увагу до родини і, нарешті, на виховання власних дітей?

    Усі успішні люди використовують у такій ситуації теоретичні здобутки сучасної науки зі сфери психології та менеджменту. Секрети їхньої респектабельність у розвитку вмінь ставити і досягати цілі, правильно визначати пріоритети і відрізняти важливі завдання від другорядних.



    Тайм-менеджмент (time management – управління часом) – це технологія ефективного планування часу, як робочого, так і особистого.

    Якщо перша половина робочого дня чітко розпланована адміністрацією школи і її матеріалізація висить на стіні учительської у вигляді розкладу уроків, то організація позаурочного часу лягає на плечі самого освітянина.


    Психологічна консультація

    «Срочные дела, как правило, не самые важные,

    а важные – не самые срочные»

    Д. Ейзенхауер


    Напевно Вам знайома приказка "Не відкладай на завтра те, що можеш зробити сьогодні". Сенс зрозумілий, але я не згодна, що завжди варто до неї звертатися. Приміром, Ви вчитель, день видався продуктивний, усю необхідну роботу виконали: перевірили зошити, спланували уроки на завтра… Проте залишилося написати виступ на педагогічну нараду, над яким в принципі можна попрацювати ще декілька днів. Вам моя порада, приділіть час своїм близьким, друзям або захопленням. Не намагайтеся перевиконати план, адже в даному випадку Ви будите жертвувати своїм особистим життям.


    Стосовно робочого дня. Заведіть щоденник, у якому чітко відзначайте, що треба зробити в конкретний час дня. Якщо Ви знаєте, скільки хвилин або годин Вам знадобиться для виконання тієї або іншої роботи, заздалегідь вкажіть це в ньому.



    Принципово важливо складати план дня письмово. Таким чином, ви фіксуєте важливі для себе справи, виконання яких ви самі ж і контролюєте. Від планів, намічених у "голові", люди зазвичай легко відмовляються, якщо виникає хоч щонайменші перешкоди до їх реалізації.



    Не дивлячись ні на який поспіх, розпочинайте робочий день з систематичного обдумування впродовж 10-15 хвилин про день, що настав.

    Перевірте перед початком роботи, чи усі завдання попереднього дня виконані. Це дасть вам можливість перевірити, з одного боку, наскільки реалістичні плани були складені, а з іншого – чи можете ви доводити до кінця намічене. План даватиме віддачу тільки тоді, коли він виконується.



    Алгоритм щоденного планування


    1. Знайте свої пріоритети.

    Перш ніж планувати свій час, вам необхідно побудувати чітку картину того, що необхідно виконати в першу чергу, що залишити на потім або відстрочити. Ви повинні визначити пріоритети, сформулювати цілі.


    2. Складіть розклад для вирішення своїх завдань.
    Чи контролюєте ви те, як проводите свій час. Вам необхідно переконатися, що ви витрачаєте свій час відповідно до своїх пріоритетів і переваг. Зробіть розклад вашого часу для завершення своїх дій. Визначте дні, в які ви заповнюєте документацію, в які проводите виховні години, в які перевіряєте контрольні чи зустрічаєтесь з батьками учнів.



    3. Організовуйте свій робочий стіл.

    Безлад на вашому робочому столі може пригнічувати вас, він відволікає вас від виконання завдань, а також займає у вас час на пошук необхідних паперів. У кінці кожного дня знаходите хоч би п'ять хвилин на організацію вашого робочого столу. Адже порядок на столі – порядок в голові.



    4. Марна витрата часу.

    Багато хто з нас занадто вимогливо ставиться до свого часу. Навчіться ставити досяжні терміни, переглядайте свій поточний список дій, перш ніж приймати нові завдання. Дайте собі більше часу на здійснення дій, чим, як ви думаєте, це займе. При необхідності скажіть "ні". Пам'ятайте, що люди вважали за краще б почути, що ви не можете зробити щось, особливо якщо ви не упевнені, що зможете зробити усе вчасно. Просто скажіть "ні", цим ви дасте можливість людям знайти інший спосіб рішення своїх задач.



    5. П'ятниця – відмінний день для підведення підсумків.

    Визначте 30 хвилин у вашому розкладі для ведення з тижневого огляду, підбиття підсумків діяльності.



    Та не дивлячись на завантаженість роботою, не забувайте піклуватися про себе і тоді Ви все встигнете, ще й отримаєте задоволення від виконання справ:

    Планування часу можливе. Сподіваюся, наші рекомендації допоможуть Вам наповнити життя яскравими моментами, і Ви не дозволите, щоб час управляв Вами.
    Переглядів: 248 | Додав: adminkag | Рейтинг: 0.0/0
    Copyright MyCorp © 2018
    Створити безкоштовний сайт на uCoz